sobota, 22 czerwca 2013

Bossa skaner - przydatne narzędzie

Oszczędność czasu, oraz szybkość podejmowania decyzji jest dla inwestującego na giełdzie bardzo istotna. Sytuacja na rynku zmienia się nieustannie, dlatego przetwarzanie informacji i ich analiza jest kluczowym elementem inwestowania. Ucieszyłem się więc bardzo gdy dostałem email z banku (gdzie posiadam rachunek inwestycyjny), o udostępnieniu nowej usługi dla swoich klientów. Dowiedziałem się z niego, że każdy posiadacz konta może korzystać ze skanera, który pozwala analizować spółki na wiele sposobów.

Na polskim rynku niewiele jest serwisów które oferują podobne możliwości. Na ogół są one niekompletne lub mam wątpliwości co do rzetelności danych w nich umieszczanych. W tym przypadku mam nadzieję będzie trochę lepiej.

Dane zbierane i udostępniane przez bank (bossa.pl) powinny być moim zdaniem dokładne. Do tego jest tego tam tak wiele, że dla moich potrzeb będzie wystarczające. Będę mógł w końcu w jednym miejscu sprawdzić wszystkie interesujące mnie informacje, bez konieczności skakania po serwisach. 

Dane, które można sprawdzić dzięki bossa skaner:
- dane o spółce (krótki opis, kalendarium, rekomendacje, dywidendy, akcjonariat itp.)
- sprawozdania finansowe (bilans, rachunek wyników, rachunek cashflow itp.)
- analiza finansowa (płynność, rentowność, zadłużenie, wskaźniki giełdowe itp.)
- skaner rynku (wybrać spółkę według interesujących nas wskaźników)
- oraz kilka innych mniej lub bardziej przydatnych funkcji.

Osobiście się jeszcze tym skanerem nie bawiłem, więc nie będę go rekomendował. Na pierwszy rzut oka przytłacza ilość informacji tam zawartych i wydaje się, że to jest to co każdy inwestor potrzebuje. W miarę używania okaże się jednak czy tak jest na prawdę.

Ciekawy jestem waszych opinii. Jeśli ktoś miał okazję już to przetestować to zachęcam do podzielenia się swoim zdaniem w komentarzach poniżej.
 

1 komentarz:

  1. z chęcią przetestuję to narzędzie, ciekawe czy nie przereklamoane.
    Czy już testowałeś je, bo widzę że post dosyć dawno zamieszczony, jeżeli tak to jakie masz opinie na jego temat :)

    OdpowiedzUsuń