wtorek, 5 kwietnia 2016

Marzec 2016 - Podsumowanie.



Witam w kolejnym podsumowaniu miesiąca. Pierwszy kwartał mamy już za sobą, zrobię więc także jego wstępne podsumowanie. Zobaczycie jak postępuje realizacja rocznych planów i czy wszystko odbywa się zgodnie z nimi. Na początek jednak, jak zwykle krótkie podsumowanie tego co działo się w zeszłym miesiącu.


 E-przychody

Adsense - £7.07. Tym razem lekka zwyżka. Wynik ogólnie jest bardzo słaby ale zanotował poprawę o 5% w stosunku do poprzedniego miesiąca. Całkiem przyzwoicie biorąc pod uwagę, że odwiedzalność stron była o22% mniejsza i klikalność skurczyła się o 16%. Jest to już chyba standardem w moim zestawieniu nie zamierzam więc dużo nad tym debatować. Dopóki nie zrobię z tym źródłem czegoś radykalnego to taki stan rzeczy będzie się pewnie utrzymywał.


Inne programy partnerskie - £478.82. A tutaj wynik troszeczkę gorszy od poprzedniego. W sumie spadł tylko o kilkanaście funtów więc nie martwi mnie to zbytnio. Marzec był dość dobrym okresem na promowanie tych usług, widziałem wzmożone zainteresowanie wśród rodaków. Wszystkie projekty które miałem w planach na dodatkową promocję tego źródła pozostały nadal planami. Te strony, które już są też nie zostały uzupełnione. Dopóki wygląda to tak dość dobrze jak teraz to pewnie nie będę szybko tego zmieniał. W tej chwili mam inne priorytety na głowie więc te plany muszą jeszcze poczekać na swój czas.

Własne produkty - 37zł. Nastąpiło powtórzenie wyniku z poprzedniego miesiąca. Jeden sprzedany ebook ratował honor tego źródła przychodu. Nowy projekt jest nadal na ukończeniu i nie generuje żadnych zysków. W kwietniu zacząłem już organizować sobie swój czas i ustawiłem priorytety na ukończenie tego projektu. Mam nadzieję więc, że będzie się już czym pochwalić następnym razem.


Złote myśli - 2.33 zł. Skromna prowizja. Od jakiegoś czasu widzę, że Złote Myśli zmieniły trochę swój charakter i przestawiły się na inny sposób sprzedaży. Promują teraz więcej szkoleń niż książek. Nie interesuję się nimi już od dłuższego czasu ale może znajdę kiedyś chwilę żeby się temu przyjrzeć i zobaczyć czy może da się to jakoś wykorzystać do zwiększenia przychodów z tego źródła. Może nowe produkty i formy promocji pomogłyby w uzyskiwaniu lepszych wyników.
 


Koszty:
- 1.20 zł - prowizja za obsługę sprzedaży moich produktów. 
- 98.28 zł - opłata za domenę
- £19.12 - opłata za usługi na serwerach




Giełda 

Nic się nie działo, przymierzałem się do kupna kilku akcji, ale rynek nie dostarczył mi żadnych okazji. Miałem kilka razy przeczucie żeby coś kupić i w 90% bym miał rację, nie chcę jednak inwestować w ten sposób bo już za dużo na tym straciłem. Chcę to robić teraz trochę rozsądniej. Jedną spółką, na którą miałem dużą ochotę było Assecoslo. Ogłosili wypłatę dużej dywidendy (ponad 10%) i pomyślałem, że warto by ją było włączyć do portfela. Zanim jednak zdecydowałem się na jej zakup urosła przez 3 dni o ponad 10% i była już za droga dla mnie. Może jakby była bardziej płynna to bym się jeszcze skusił. W sumie w tym przypadku dobrze zrobiłem, że nie kupowałem, bo zaraz po odcięciu dywidendy od kursu spadła o prawie 3% i byłbym teraz stratny. Dodatkowo przy jej małej płynności miałbym problemy żeby szybko ciąć te straty. Ogólnie wyniki finansowe i wskaźniki ma dość dobre ale muszę poczekać na lepszy moment aby ją wziąć.

Koszty: 
- 19zł - opłata za prowadzenie rachunku inwestycyjnego.


Nieruchomości

Tak jak w poprzednich miesiącach, czyli nic się nie dzieje. Nie byłem nawet na co miesięcznym szkoleniu organizowanym przez firmę szkoleniową w której kończyłem kurs inwestowania w nieruchomości. Temat nadal czeka na lepszy czas. Mam nadzieję że już wkrótce.


Gotówka 

Wszystko bez zmian. Gotówka nadal leży i czeka na lepsze czasy na giełdzie.




Podsumowanie wyników:
Przychody ogółem: £485.89 oraz 39.33 zł 
Koszty ogółem: £19.12 oraz 118.48 zł
Zysk//Strata: £466.77 oraz 79.15 zł

ZYSK//STRATA W ZŁOTÓWKACH (po 5.20zł za funt):
2348.05 zł


Podsumowanie kwartalne:

Styczeń                                2186.52 zł
Luty                                     2783.35 zł
Marzec                                2348.05 zł
--------------------------------------------------
Razem za I kwartał:           7317.92 zł


Pierwszy kwartał roku 2016 jest dość zadowalający, ale nie wygląda do końca tak jakbym sobie tego życzył. Wynik jest gorszy od tego który osiągnąłem w zeszłym roku na tym etapie. Wtedy było to 7647.19 zł. Mogę ten minimalny spadek tłumaczyć spadkiem kursu funta, ale także mimo tego byłby on poniżej oczekiwań. Jest jednak ogólnie dość dobrze i nie mam powodów do narzekań. Nadzieja w tym, że kolejne kwartały będą jeszcze lepsze:)





3 komentarze:

  1. Dlatego dobrze jest mieć zaufane kantory, które "nie naciągają ludzi" i nie zarabiają na nich więcej niż powinny :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Niezłe zestawienie :) Mnie udało się zgarnąć w tym miesiącu na nowym ebooku rekordowo dużo, bo 150zł. Już nie mogę się doczekać na kolejne wyniki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się sposób, w jaki to opisałeś. Nigdy nie robiłam aż takich dokładnych zestawień mojego budżetu. Chyba zacznę się wzorować na Twoim przykładzie, ciekawe co z tego wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń