wtorek, 4 października 2016

Wrzesień 2016 - Podsumowanie



Czas podsumować pierwszy miesiąc po wakacjach. Większość osób wróciła już do normalności we wrześniu i myślę że wyniki też powinny powoli wracać do normalności. Czy tak rzeczywiście było dowiecie się zaraz z tego podsumowania. A że jest to przy okazji koniec kwartału to na końcu będzie także krótkie podsumowanie kwartalne. Zaczynamy.

 E-przychody

Adsense - £4.33.Tym razem spadek przychodów o 25%. Oglądalność spadła o 12% a klikalność o 3%. Spodziewałem się raczej utrzymania wyniku z poprzedniego miesiąca a nawet jego poprawy. Tak słaby wynik jest trochę dla mnie zaskoczeniem. Myślałem że we wrześniu ludzie będą bardziej siedzieć przed komputerem i będą bardziej aktywni.


Inne programy partnerskie - £391 i €60. Wynik w funtach znowu trochę lepszy od tego z poprzedniego miesiąca. Wpadła też jedna prowizja w Euro. Jest troche lepiej niż ostatnio ale nadal dużo brakuje do tych najlepszych wyników sprzed roku. Strona, która zapewnia mi te przychody nie była promowana we wrześniu ani trochę. Nie robiłem także nic specjalnego aby się przyczynić do wzrostu tego wyniku. To źródło przychodu jest całkowicie pasywne i jak na razie spisuje siębardzo dobrze.


Własne produkty - 37zł. Jeden sprzedany ebook. Nic więcej nie udało się zarobić. Nowy produkt nad którym pracuję już od wielu miesięcy nadal jest nie gotowy. Zatrzymałem się z jego realizacją przed wakacjami i tak przeleżał całe wakacje nie ruszony. Mam nadzieję na dniach wziąść się za kontynuowanie jego tworzenia. Muszę sięz nim wyrobić przed końcem roku aby nie przegapić najlepszego okresu na promowanie produktów o odchudzaniu.



Koszty:

- 1.20 zł - opłata za sprzedaż ebooka
 



Giełda 

We wrześniu nic nie kupowałem ale wyszedłem za to z dwóch inwestycji. Postanowiłem zrealizować zyski z Netii i KGHM-u. Doszedłem do wniosku, że będę inwestował częściej i nie będę się nastawiał na duże zyski. Wzrost 2-3% będzie mi wystarczał do realizacji zysku. Jak mi się uda do tego ciąć szybko straty to myślę że uda siew końcu zarabiać na giełdzie. Taka strategia da mi może zarobić w dłuższym terminie.
Akcje Netii sprzedałem po 5.10 zł a akcje KGHM po 73 zł. Dało mi to łączny zysk przed opodatkowaniem w wysokości 1495.53 zł (zwrot z inwestycji 7,64%). Gdybym doliczył do tego jeszcze otrzymaną w między czasie dywidendę z tych dwóch spółek (912.50 zł) to ten wynik byłby jeszcze dużo lepszy.
Teraz czekam na ich spadki i mam zamiar znowu odkupić te same akcje 


Zyski:
 - 1127.04 zł -zysk ze sprzedaży akcji Netii
 - 368.49 zł -zysk ze sprzedaży akcji KGHM
  
Koszty: 

- 19 zł - opłata za prowadzenie rachunku


Nieruchomości

Bez zmian. Ten temat nadal pozostaje nie ruszony. Nie mam czasu ani środków pieniężnych aby się tym teraz zajmować. Mam nadzieję, że to się już niedługo zmieni.


Gotówka 

Także bez zmian. Bez pożyczek i lokat. Wszystkie środki pieniężne które mam czekają na okazję aby być zainwetowane na giełdzie. Udąło mi się także odłożyć trochę dodatkowej gotówki ale nie wrzucam jej do biura maklerskiego bo funt słabo stoi i nie chcę wysyłać pieniędzy po słabym kursie. Będę może do tego zmuszony niedługo bo przez ten Brexit to funt tak szybko chyba nie odbije.


Podsumowanie wyników:
Przychody ogółem: £395.33€60 oraz  1532.53 zł 
Koszty ogółem: £0 oraz 20.20 zł
Zysk//Strata: £395.33 €60 oraz 1512.33 zł

ZYSK//STRATA W ZŁOTÓWKACH (po 5 zł za funt
i 4.10 zł za euro): 3734.98 zł


Podsumowanie wyników pierwszych trzech kwartałów według miesięcy:
styczeń - 2186.52 zł
luty - 2783.35 zł
marzec -  2348.05 zł
kwiecień - 1734.40 zł
maj - 29 zł
czerwiec - 2764.10 zł
lipiec - 1610.62 zł
sierpień - 1261.12 zł
wrzesień - 3734.98 zł

Razem pierwsze 3 kwartały:  18,394.14 zł  (zeszły rok: 17,614.14 zł)

Wynik minimalnie lepszy niż ten osiągnięty w zeszłym roku o tej samej porze. Jest to mała poprawa i szczerze mówiąc liczyłem na więcej. Nie mogę tego jednak uznać za porażkę bo biorąc pod uwagę dużo niższy kurs funta to i tak nadal udaje mi się osiągać poprawę tego wyniku. Gdybym przeliczał zarobki po kursie z zeszłego roku to by to wyglądało już dużo lepiej. Niestety rzeczywistość w tym roku jest taka a nie inna i nie mam na to wpływu.




1 komentarz: